Tuesday, February 20, 2007

Äggaklocka!

Intervall på programmet idag och jag hade en äggaklocka till hjälp. Funkade helbra, den pep när jag skulle springa och när jag skulle gå. Lät kanske lite märkligt för förbipasserande, men det funkade för mig.

Uppe ca 0645 och sprang imorse och det är minsann fart i folket här på morgonen. Gummorna är ute med sina kjolar och koftor och handlevagnar (dramaten) och handlar hos grönsaksvagnen, slaktaren och tidningsmannen. Och in i allt detta kom jag, som en pipande bomb imorse.

Hittade idag vid en upprensning av leksaker en stegometer (!) som kom gratis en gång med något flingpaket. Måste testa om den funkar nästa gång. Gratis är ju, som alla vet, godast. Njut semlorna!!

2 Comments:

Blogger Niklas Karlsson said...

Hallå!
Skönt med något så basic som en äggklocka i träningen. Onekligen billigare än pulsklocka med GPS och hela köret. Och den spriner ju inte åt dig heller.
Lycka till med varvssatsningen. Är själv på gång med ett klassikerförsök till 2008 får se hur det går.
nielsgordon.blogspot.com/ - jogg.se

2:15 PM  
Blogger Pia said...

Jajamen! En rejäl äggaklocka borde varje löpess ha :-)!!

12:04 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home