Friday, February 16, 2007

Det känns så bra!

Idag på programmet: 50 minuter rask gång med spontanjogg. Ut i morgonsolen, lite blåsigt men skönt. Jag var runt i bostadskvarter i Lija och det finns en del häftiga gamla hus att se på.

Blev på hemvägen omsprungen av en dam, 50+. Hon påminde mig om damerna på golfbanan, de slår inte längst av alla men jämnt och rakt. Damen imorse hade samma taktik, lungt och jämnt, och hon slog mig med hästlängder. Träning, träning.

Tog ut mig allt jag orkade sista biten och kom anfådd och utpumpad hem, duschar, och sedan känns det bara sköööönt att ha varit ute! Kanske finns det lite glädje att finna inom löpidrotten i alla fall??

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bra jobbat Pia!! Jag är väldigt nöjd med att berätta att var på gymmet 06:30 imorse... Vasaloppet närmar sig och jag måste bli lite starkare i armarna!

6:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pia. Du é så duktig. Antagligen åkte du på förkylningen för att din kropp fick sig en hård chock, joggning, nej hu. Själv har jag köpt semlor till efterrätt ikväll. Hmmmm gött, man får ju passa på nu när det finns :)

10:00 AM  
Blogger Pia said...

Haha, ja, soffkroppen sa chockerat: "Vad i jösse namn är detta för ett märkligt påhitt? Lägg dig ner i soffan tills anfallet går över". Men nej, jag ser redan fram emot nästa pass. Då blir det avancerat, enligt träningsprogrammet: intervallträning.

1:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home