Friday, February 02, 2007

Inspiration!

Min omtänksamme svåger, coach och motivator skickade mig en länk idag som var perfekt för att åter få flammor i den något falnade motivationsglöden bland halsont och snoriga näsdukar. Marathon.se har en massa program man kan följa och jag siktade in mig på nybörjarvarianten för en halvmara, ett 20 veckors träningsprogram, tre dagar i veckan. Kollade givetvis på programmen för de andra nivåerna, men nybörjare är ju precis vad jag är så jag skall inte ta mig vatten över huvudet. Det här är perfekt för mig eftersom jag ju tycker att löpning är ganska tråkigt och det känns roligare om man har detaljinstruktioner till varje pass så man slipper springa på måfå hela tiden. Här är programmet:

http://www4.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm?Pro_ID=24&Ph_ID=13&Rac_ID=97

Nu är det bara pulsklockan kvar! Har fått tips om en butik på andra sidan ön som "kanske" har en. Här är det inte mycket joggare, förstår jag.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är lungt på bloggen. Innebär det även att det är lungt på träningsfronten??

9:03 AM  
Blogger Pia said...

Ja, här har det varit lika lungt som i skåpet hos mina joggingskor...vi har varit kassa allihopa med en märkligt seglivad förkylning/influensa med hosta och en massa slajm. Nu har vi varit hos doktorn med barnen tre (!) gånger och ÄNTLIGEN börjar vi återfå form igen...Elsa och jag är ok, Per är bättre och Johan kommer sakta men säkert sist. Drar igång igen nästa vecka!

10:43 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home